ridning <3

Hej! Idag har jag fått rida en stooor häst! :) Han heter Maestro och är en av stallets största. :D
Först ville jag inte rida honom för han var såå stor, men Elin och några andra stall tjejer övertalade mig. Och det är jag väldigt tacksam över för han var stor men rolig att rida på!
Vi värmde upp med skänkelvikning och framdelsvändningar, och det gick bra med honom, han var väldigt mjuk.
Och sen delade vi in oss på volterna och galopperade, och förminska dom och gjorde dom store med hjälp av skänkeln. Han tar verkligen stora steg! OMG!! ;D
Och sen gjorde vi lite övningar från förra veckan. Först trava vi, sen fatta vi galopp, sen sakta vi av till skritt och när vi hade samlat skritten så skulle vi fatta galopp. Det var kul för man lär sig väldigt mycket.
Hoppas det inte var sista gången jag red Maestro! <3



Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0