Ridning

Nu är man hemma! Idag fick jag rida Dinozar, en jätte fin häst som jag aldrig ridit förut! ;)
Lektionen började med att vi gick en liten runda i skogen, första uteritten för i år!
Sen gick vi in i ridhuset och gjorde serpentinbågar och galopperade på volterna och andra övningar på fyrkants spåret. 
Och sen gjorde vi en övning där vi skulle vända rakt upp på medel linjen, och sen göra 8 meters volter i hörnen på slutet av spåret.
Det kändes bra att rida Dinozar. Han var mjuk och snäll när man red honom, men ganska stor och stark! Så det kunde vara svårt att hantera honom (eller hur man ska säga.. ;P) Men jag hoppas att det inte var sista gången jag red honom! :)

Nu ska jag kolla på Desperate Housewives, ha en trevlig kväll!♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0